Hujan dan Rindu

28 10 2008

Sudah lama rasanya aku tidak mencoret cerita hatiku tentang insan yang sangat aku rindu..insan yang telah pergi jauh meninggalkanku..kdg2 terfikir, sudah terhakiskah rindu dan ingatanku pada dia? Bukan itu jawapannya. Aku kini lebih byk memendam perasaan, tidak lagi meluahkan kerana kata org, jgn diikutkan sgt rasa hati, nanti lemah jiwa..ada btul nasihat itu pd diriku yg mana punyai sekeping hati yg cepat tersentuh..

Hari ini hujan. hari ni rasa kurang sihat..tekak dan badan rasa tak selesa..Esok hari pertama examku. Terasa banyak lagi yg belum sempat dicover. Petang-petang mcm ni mula la tu nak rasa sayu, tambah2 lagi dgn cuaca mendungnya..

tadi sempat call ummi kejap..

Tut tut tut tut…the number you have dialed is busy..pls leave a msg..

Busy sungguh ummi abah sejak kebelakangan ni

Maklumlah xlama lagi nak menyambut 2 menantu sekaligus..

Aku cuba call sekali lagi dan terdengar suara ummi di hujung talian

Assalamu’alaikum ummi.

Haa sumayyah..wa’alaikumussalam

Kenapa lemah je ni?

Xde pape, tekak xbest

Ummi, esok sumayyah exam. Doakan byk2..hari ni xproduktif sbb xboleh fokus, kepala pusing mata berpinar badan lemah je

Makan ubat x?

Makan2..

Jgn lupa minum air H2O tu, baca alfatihah dan doa byk2 pd allah..

Ok.

Ummi, gayut dgn siape td?

Dgn caterer, ummi nak tukar caterer yg murah sikit

Oo ok.

Ummi, sumayyah pergi shopping hari tu..dh beli sikit2 brg2 utk hantaran asma’ n omar..lps tu sumayyah beli beli baju utk abah, omar, khalid, zubair..eh bukan khalid, huzaifah..

Ummi diam dan aku pun diam

Khalid….

….

…….

…….

Rindunya pada dia…Lama aku simpan rasa rindu ini..pada adikku yg seorang..15 november ini genaplah 2tahun dia pergi meninggalkan kami..ingatanku pd dia xpernah luput, kdg2 aku terbayang bgmn dirinya skrg seandainya masih hidup…tp allah punya kisah yg lain utk dirinya..cerita yg lebih indah dr segala cerita..allahummaghfirlahu warhamhu wa’afihi wa’fu’anhu..smg dpt bertemu dgn Khalid kelak, moga2 di syurgaNya..xkirala berapa lama lagi, tp aku mohon pd Rabbku agar diizinkan bertemu dgnmu lagi..

Khalid, kesabaran dan ketabahanmu menjadi inspirasi buatku

Adikku, smg kau tenang di sana…

Rindu….Rindu..

oklah..

Nak sambung study..semoga esok menjadi khabar gembira buat diriku juga buat insan yg aku sayangi…doakan saya ye..saya xnk jadi hamba Allah yg berputus asa…smg Allah berkati ilmu dan usaha yg telah dilakukan…

All the best kpd semua 🙂 slmt bermujahadah.

-sumayyah-

29Oktober2008

902,Forte Apt

6.00pm

Actions

Information

One response

28 10 2008
asma'

aku rasa bersalah sbb nak kawen…
tahun pertama khalid meninggal naqibah dah suruh aku kawin…tapi aku taknak…adik saya br meninggal..takkan nak kawin…after nak dkt 3years…still lagi rasa

ummi dah kemas bilik khalid…poster all black dia dah cabut

moga Khalid tenang kat sana..

Leave a Reply

