bisakah aku menjadi seperti dulu?

22 07 2008

hilang semangat lagi ke ni?
rasa nak pergi jauh..ke mana nak lari?
sbb semua masalah perlu diatasi bukan utk ditolak tepi

aku ingin diriku yang dulu..
tapi aku tahu aku x bisa menjadi seperti dulu
mungkin Allah hadirkan ujian ini
untuk persiapkan aku dgn jalan yg berliku
agar aku lebih istimewa di sisiNya kelak
istimewa berbanding dulu..
alangkah indahnya andai hatiku sekuat ini..

mana nak cari kekuatan ni?
bukankah aku masih ada Allah ke?
aku tahu semakin masa berlalu…
semakin banyak ujian dlm kehidupan
semakin menimbun keputusan kene buat
sbbnya tanggungjawab makin banyak terpikul
tapi aku selalu terlupa
bila makin banyak tanggungjawab, makin banyak ganjaran yg Allah akan bagi
andai aku redha dan melaksanakan amanah itu sebaiknya..
buanglah semua yg menggangu hati dan fikiran
supaya tenang jiwa..
kalau selalu mengeluh dan lemah semangat, jiwamu akan cepat futur..

smlm call abah pukul 1am NZ, rasa xkuat..
abah dan ummi dah xtau nak ckp apa..
tp abah pesan, kena ingat apa yg Allah bagi, pasti ada hikmah
apa yg Allah dah tentukan pasti aku boleh lalui..
kalau rasa xtenteram, maknanya masih tidak cukup ingatanku pdNya..
Allah, ampunkanlah hambaMu ini..

saat ini aku teringat kata2 AsSyahid Dr Abdullah Azzam yg sering aku tatapi buat menjadi penawar lelahku ini:

Ketahuilah wahai saudaraku,
sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit,
masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian,
padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran
dan disibukkan dengan pelbagai aktiviti dakwah.
Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian.
Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang,
dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala.

Ya Rabb, aku mohon kekuatan dan ketabahan drMu..
aku mohon dgn sangat…

*too fragile*
luar nampak kuat..tp dlm hanya Allah yg tahu..

******************************************************

Ain: Kak sumayyah kene kuat..
Me: Kuat apa? kuat makan & kuat tidur ke? *wink*

Actions

Information

Leave a Reply

