Selamat Tinggal Silamku..

13 06 2008

Sabtu, 14 jun 2008.
hari ni hari lahir abah. sedar x sedar, sudah mencecah 50 tahun usia abah rupanya.anak2 abah sume dh besar2 rupanya…smg allah berkati baki usia yg dikurniakan utk abah.moga dipanjangkan umur dlm beribadah kpdNya dan dalam perjuangan menegakkan syariatNya di muka bumi ini.semoga aku dan adik beradik yg lain mampu menjadi penyejuk hati dan qurratu a’yun buat abah dan ummi..
abah, sumayyah nk jadi pejuang macam abah dan ummi 🙂
td call abah, nyanyi happy birthday kat abah 🙂 hehe..abah kata, ada lagi 13 tahun..aku tanya, kenapa? sbb nabi meninggal usia 63. nk mcm tu juga.
bila dgr abah ckp mcm tu, hati rasa sayu. rindu nak balik rumah. [tgh2 musim exam ni la, penyakit tu dtg :)..ujian betul] -kene lupakan dulu ni, xboleh layan sgt perasaan rindu tu..perjuangan aku di sini masih panjang..masih belum selesai…

sudah berhari2, berminggu2 berusaha utk fahamkan ilmu2 dunia yg dipelajari sebelum aku diuji minggu depan :).
bila terkenangkan besar harapan ummi abah utk lihat aku menjadi seorang yg berjaya dlm bidang ekonomi, semangat aku kembali pulih.. susah mcm mana pun, aku tetap positif. sbb masa undergrad dulu pun, xde pun teman belajar, susah juga mcm sekarang, tp allah izinkan aku berjaya sehingga terpilih utk smbung honours..klu dulu aku boleh bersabar dan bertahan, xkan tahun ni xboleh? mudah2an kekuatan dr Allah terus bersamaku.
bila memikirkan abah pernah kata "abah dh cop sumayyah utk diinfaqkan kpd ummah sbg economists", aku rasa lebih bertanggungjawab. berat juga bebanan yg dipikul andai ia utk kepentingan ummah. aku sedar betapa parahnya umat islam kini bila sistem ekonomi dunia dikuasai golongan kuffar. umat islam ditindas, dipermainkan dan mudah ditipu..mampukah aku mengubah semua itu dgn ilmu yg sgt sedikit ini?? bukan mudah sebenarnya. tapi at least ada la keazaman dan himmah yg tinggi utk menyumbang sesuatu kpd ummah..it’s a part of jihad dan dakwah..moga allah permudahkan…

tgh tunggu isya’ ni, terasa nak coretkan sesuatu..sejak petang td, masa memasak lunch, kisah silam dtg menjenguk..rasa xsedap hati..rasa byknya kelemahan..moga telah diampunkan allah dosa2 yg lalu..dan moga2 aku kuat dlm mujahadahku..skrg ni takut bila memikirkan masa depan..sesuatu yg tidak pasti..tsabat kah aku kelak? istiqamah kan? bagaimana pengakhiranku? semua itu telah tertulis indah dlm takdirNya, xblh layan sgt perasaan mcm ni. aku selalu tanam harapan, nak jadi hamba Allah yg paling dekat hatinya dgn Allah, nak jadi anak yg solehah pd ummi dan abah. mudahkah semua ini?

Allah, peliharalah aku dr kemungkaran. kuatkanlah langkahku dlm jalanMu. teguhkanlah hatiku utk terus menyebar risalahMu. kuatkan aku dlm mujahadahku.
usah biarkan kisah silamku terus memburu…

Aku ingin padam kisah silam yg telah berlalu tp ia tetap hadir..mungkin utk aku singkap kembali sejauh mana aku telah pergi kini..terima kasih Allah atas segalanya..aku bersyukur..

SELAMAT TINGGAL SILAMKU…


Pergi jauh dariku
Biarkanku
Jangan ganggu diriku
Hai Silamku
Berat sudah kutanggung beban ini
Kelak kanku ganti dengan senyuman
Walaupun pahitnya masih ku terasa


Mungkin kali ini
Kanku mampu mengharungi
Pimpin jiwaku ini
diri yang lemah Oh Kasihku
Selamat tinggal silamku
pergi jauh dariku

********************************

SEMALAM

Semalam
Terukir peristiwa silam
Kenangan tak bisa terpadam
Ku terkenang oh semalam

Sedetik
Ku singkapi tirai memori
Saat duga tiba menguji
Oh semalam telah pergi

Tuhan
Ampunkan segala dosa-dosa
Moga hari esok ku lebih sempurna

Semalam
Ku meniti jalanan suram
Hampir ku hanyut dan tenggelam
Ku tinggalkan oh semalam
Ku tinggalkan semalam

Tuhan
Ampunkan segala dosa-dosa
Moga hari esok ku lebih sempurna

Semalam
Ku meniti jalanan suram
Hampir ku hanyut dan tenggelam
Ku tinggalkan oh semalam
Ku tinggalkan semalam

Kian menjauh dan
semalam terus menjauh

Takkan ku berpaling
lagi
Kerna semalam pergi

waktu rehat pun dh abis.nk g hafaz surah nuh, nk jd mcm asma’..berangan nk jadi hafizah juga…:) hehe.
Allah, rehatkan aku dgn solat & hiburkan aku dgn Al-Quran..
terima kasih Allah.

tahniah zubair dpt 3.7 sem ni. mesti ummi abah gembira.moga jadi anak yg soleh wa musleh…

Actions

Information

One response

15 06 2008
Asma'

salam
nak exam dah ke?
bile nak abes?
pasni balik mesia terus la kan…sambung master kat sini jela…
don be like me…byk tak ingat..moga Allah ampunkan…biar jadi hafizah yg ingat…iAllah

Leave a Reply

