Satu Pertemuan Berharga di Alam Mimpi

28 12 2006

37

Rindu yang terubat

Pertemuan singkat itu cukup menggembirakan aku

Mengubat rindu di hati akan sebuah pertemuan dgnmu

Walaupun bukan sebuah pertemuan di alam nyata

Namun ku tahu ia bakal menjadi suatu realiti

Dengan izin Allah Yang Maha Mengetahui

Saat itu menjadikan hatiku yg hiba ini terasa lapang dan tenang

Kerana merasakan tempat itulah yang terbaik dihadiahkan buatmu

Kita bertemu di sebuah taman indah dihiasi bunga2

Yang tak tergambar indahnya

Bunga2 yang kembang mekar menjalar tinggi hingga ke langit

Seingat aku wardatul hamra’ umpama dinding yang sgt indah

Menghiasi taman itu

Kilauan cahaya memancar di setiap sudut hadiqah itu

Nuur yang sentiasa mengelilingi tempat indahmu itu

Bagaikan kilauan permata yang mempesona

Kau tersenyum melihatkan aku dan usrah kita

Terlalu kagum dan bagai tidak percaya akan semua itu

Kau bawa kami ke tempat seindah itu

Kau mahu kami tahu kau terlalu bahagia, tenang dan gembira

Dengan kehidupan baru yang tak tergambar oleh kata2

Wajah kau samar di pandanganku

Namun tetap menampakkan ketenangan dan senyuman manis

Kau bahagia dan gembira hidup di

sana

Ingin aku khabarkan pada semua akan pertemuan itu

Ingin aku beritahu pada semua yang kau berada di tempat itu

Yang kau gembira dan bahagia di

sana

Ingin aku kongsi kegembiraanku akan pertemuan itu

Akanku sampaikan berita itu pada ummi dan abah

Agar mereka turut gembira akan ketenanganmu itu

Terima kasih Allah atas pertemuan itu

Cukuplah sekadar aku mengetahui yang dia bahagia di sampingMu di

sana

Persoalan2 aku terjawablah sudah

Pertemuan itu meyakinkan aku kau tenang di

sana

Terima kasih Allah kerana memberi aku peluang untuk melihat senyumannya

Mengalir airmata ini tanda syukur

Do’aku ingin melihat dia di alam mimpi telah Kau kabulkan

Walaupun sebentar cuma

Kau umpama mengkhabarkan padaku

Do’a2 kami agar menjadikan liang lahadnya sbg salah satu taman2 indah di syurga telah Kau kotakan

Itu janjiMu yang pasti Kau kotakan buat hamba2Mu yang terpilih

Peliharalah dia Ya Allah di bawah naungan kasih sayangMu

Berterusan hingga ke Jannatul Firdaus

Semoga pertemuan itu akan menjadi realiti buat kami sekeluarga

Apabila tiba masa yg ditentukan olehMu kelak

Hati yang rindukan Khalid,

Sumayyah Abdul Aziz

22nd December 2006

10.00am

Section 8, Shah Alam

Actions

Information

2 responses

3 02 2007
'Ajil

Afwan.
Anti tak kenal ana. Ana bekas classmate Asma’.
Tapi post anti ni buat ana rasa insaf sesangat.

Semoga rohnya dicucuri rahmat, dan semoga bila kita mengikut jejak langkahnya kelak kita jua akan menerima rahmat dariNya.

30 03 2007
naz

pilu…smpi sy x sdar air mata mengalir..semoga roh arwah dicucuri rahmat..

Leave a Reply

